Extra rustdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu Extra rustdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu

Extra rustdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Marjan

24 Mei 2013 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu, 24 mei 2013

Extra rustdag!

Vandaag al om 6 uur wakker. Na het ochtendritueel naar een "fietsverpakker" gegaan. Ze zijn bezig met de fiets van Johan die vandaag terugvliegt naar NL. Het gaat niet erg professioneel. Met wat tips lukt het de Nepalezen de fiets in de doos te krijgen.

Wij vertrekken naar Riverside Spring Hotel maar niet op de fiets. Fritz vindt het erg risicovol (verkeer en slecht wegdek) om de stad per fiets uit te rijden en daarom heeft hij een busje geregeld die ons naar het hotel brengt.
Kathmandu ligt onder een sluier van dikke smog, het stinkt, het is zeer warm en er ontstaat een irritante prikkeling in m'n luchtwegen. Ik hoest daardoor veel.
Eigenlijk is de stad een openbare vuilnisbelt en dat is een trieste typering. De hoeveelheid zwerfvuil is immens groot. Je kunt je daar in NL geen voorstelling van maken.

Onderweg ergens gegeten springrolls with chicken and gingertea. Om 17 uur arriveren wij in ons hotel. Temperatuur 32 graden. Kom daar maar eens om in N L.
Groetjes, Marjan en Ton