De proef op de som - Reisverslag uit Lhasa, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu De proef op de som - Reisverslag uit Lhasa, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu

De proef op de som

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Marjan

02 Mei 2013 | China, Lhasa

Het is 4 uur in de ochtend als we opstaan. Om 5 uur staan we in de lobby van het Traffic Hotel klaar om naar het vliegveld van Chengdu te vertrekken.
Met een personenbus en een vrachtwagen met de dertien fietsen rijden we naar het vliegveld. Het is stil op de weg! Chengdu (eerder schreef ik nog 10 miljoen inwoners, maar het zijn er 14 miljoen) slaapt nog. Dit geeft mij een beter perspectief over de omvang van China en de problemen die er zijn. De organisatie is perfect geregeld: het inchecken en boarden verloopt vlot en goed. Er is geen enkel probleem en het Tibet permit plus het visum doet gewoon zijn werk bij alle balies of controleposten. Er staat veel politie, security medewerkers en militairen en toch lukt het om overal door te mogen lopen.
Een Chinees ontbijtje in het vliegtuig nadat we zijn opgestegen smaakt goed. Wanneer we in de buurt van Lhasa arriveren is er de nodige sneeuw op de bergen te zien en na twee uur landen we op het vliegveld van Lhasa. Nog een uurtje rijden en zij checken in het Yak hotel, downtown Lhasa. Nu snel bijslapen.

• 02 Mei 2013 - 12:34

Henny:

Dag lieve Marjan en Ton,

Wat leuk, dat wij met jullie mogen "meereizen". Het is elke keer een genoegen om de verslagen te lezen.
    Succes met jullie fietstocht, dikke kus van

Henny en Mario