Een nieuwe dag ... - Reisverslag uit Chengdu, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu Een nieuwe dag ... - Reisverslag uit Chengdu, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu

Een nieuwe dag ...

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Marjan

30 April 2013 | China, Chengdu

Het is 5.15 uur als ik door de warmte wakker wordt. Buiten is het nog donker. Ik ben klaar wakker. Marjan draait zich even om en slaapt verder. Heel verstandig!
Buiten is Chengdu al wakker en aan het verkeer kun je dit horen.
Als ik door het raam kijk zie ik vele bouwvakkers met helmen op naar hun werk lopen, ja mannen en vrouwen. Het Riverside Fairmont Hotel staat aan de oever van een rivier en Chinezen beoefenen daar hun ochtendgymnastiek. In NL heb ik nog niet eerder aan het water waar wij wonen zo'n tafereel gezien, waarom eigenlijk niet?
Ik pak m'n gebruikershandleiding en bestudeer de werking van m'n camera. Is voor mij boeiende literatuur. Ik ontdek leuke nieuwe dingen ten opzichte van m'n vorige 5D en ik voel mij als een klein jongetje alleen met een grote snoeptrommel.
Buiten is het grauwgrijs bewolkt en de immense grijze gebouwen steken flets hierbij af. Die grijsheid was ook opmerkelijk toen wij op de airport door de lange grijze gangen liepen met onze bagage. Wat een verschil met de airport in Singapore.
Het hotel waar wij slapen gaat ons straks trakteren op een heerlijk ontbijt.

Groetjes,
Marjan (die nog lekker slaapt) en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Ton en Marjan

Fietsen door Tibet en Nepal.

Actief sinds 26 April 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 37333

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 02 Juni 2013

Tibet - Nepal 2013

Landen bezocht: