Loslaten - Reisverslag uit Chengdu, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu Loslaten - Reisverslag uit Chengdu, China van Ton en Marjan Bos - WaarBenJij.nu

Loslaten

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Marjan

29 April 2013 | China, Chengdu

Zondagmorgen door de kilte fietsend door Heerhugowaard om de fietsen weg te brengen ivm transport naar Schiphol. Door m'n hoofd flitsen allerlei controlevragen of ik alles wel bij mij heb, loslaten!
De fietsen zijn vlot ingepakt in de bekende Koga dozen en daarna naar Schiphol. Alles verliep voorspoedig, zelfs het parkeren met de aanhanger en het lossen van de fietsen. Eenmaal de auto met aanhanger teruggebracht stuurde Maarten Thomas en Anne ons naar de luchthaven. Ook daar was het inchecken een fluitje van een cent. Na een heerlijke maar lichte maaltijd was het boarden geblazen.
Als we door de gate de Jumbo inlopen was het een gekakel van jewelste. Heb je wel eens pakweg 275 Chinezen hun stoel zien zoeken en de bagage opbergen ..... Wat een ongelofelijke herrie. De stewardess beloofde ons een "rustige" nacht. Daar moesten we nog even op wachten. Toen wij van de gate weg taxiede ontstond er een probleem in een motor waar de technische dienst bij moest komen met een uur vertraging als gevolg.
Gedachten die dan bij je opkomen daar kun je maar een ding mee doen: loslaten.
Geen rustige nacht werd het en vanmiddag Chinese tijd met een kwartier vertraging geland om 12.45u.
Frits, de gids, stond al op ons te wachten toen wij met de imposante fietsdozen door de douane naar buiten liepen. Het was een plezierig weerzien na Vietnam.
De fietsen in bewaring gegeven en onder een lekker kopje koffie bijgepraat, was erg leuk.
Inmiddels hebben we met elkaar buiten gegeten bij een temperatuur die meer dan zomers is, zomerkleding maar vlot uit de tassen tevoorschijn gehaald.
Met ons gaat alles goed, wel moe maar ook blij dat we na een lange voorbereiding nu in Chengdu zijn. Een fraai stempel prijkt nu naast het visum!

Groetjes, Marjan en Ton

• 13 November 2014 - 17:41

Josy Barkey:

Lieve Marian en Ton ,
    Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Ik was eigenlijk op zoek naar jullie telefoonnummer/adres, want nadat we zo gezellig met elkaar gesproken hadden, was ik helemaal vergeten je telefoon of email adres te vragen .
    Dus zo maar even op google marian en ton bos inkloppen en toen kregen we jullie reisverslag.
    Hopen maar dat dit ook werkt.
    Maar Marian zou je mij je telefoonnummer/ adres kunnen toe mailen?

hartelijke groet

Josy